По буднях с 9:00 до 17:00

24.02.2021
36216

Розшифровка класифікації оливи за API

Система класифікації моторних масел API (Американського Нафтового Інституту) починає своє існування з 1969 року. Основне її призначення - поділ моторних масел за якістю та технікою, що використовується.


Відповідно до цих категорій, у назвах відповідних стандартів використовуються потрібні позначення. Наприклад, зазвичай, масла стандартизовані таким чином мають назву API SE. Зараз ми докладніше розберемо, що означають ці літери.

Для кожного нового класу надається додаткова літера за абеткою. Універсальні масла для бензинових і дизельних двигунів позначаються двома символами відповідних категорій: перший символ є основним (вказує для якого мотора масло), а другий на можливість використання від року створення двигуна, і чи є у нього турбіна чи відсутня.

S (Service) – складається з категорій якості моторних масел для бензинових двигунів, що йдуть у хронологічному порядку.

C (Commercial) - складається з категорій якості та призначення масел для дизельних двигунів, що йдуть у хронологічному порядку.

Якщо масло проходить за декількома стандартами, наприклад, API SJ/CF - значить, воно підходить і для бензинових, так і для дизельних моторів цієї категорії. Нижче наведено всі основні стандарти масла в категорії API.

Виходячи з двох даних таблиць, розповімо про найпопулярніші на сьогоднішній день категорії.

       Бензинові олії

SJ  Категорія затверджено 06.11.1995, ліцензії стали видаватись з 15.10.1996. Автомобільні масла цієї категорії призначені для всіх бензинових двигунів, що використовуються в даний час, і повністю замінюють масла всіх існуючих раніше категорій у більш старих моделях двигунів. Максимальний рівень експлуатаційних властивостей. Можливість сертифікації за категорією енергозбереження API SJ/EC.

SL  введено у липні 2001 року для багатоклапанних турбованих двигунів, обладнаних системами контролю та нейтралізації вихлопу. API SL має на увазі наступні вдосконалення моторних масел:

  • знижену токсичність вихлопу
  • захист систем контролю та нейтралізації вихлопу
  • підвищений захист від зношування
  • посилений захист від високотемпературних відкладень
  • подовжений інтервал заміни

SM  введено в дію у листопаді 2004 року. API SM включає моторні масла для бензинових двигунів, випущених після 2004 року. моторні масла, що задовольняють вимогам, забезпечать надійне мастило турбованим і багатоклапанним двигунам. Моторна олія сертифікована за класифікацією API SM може мати додаткову специфікацію ILSAC GF-4, що говорить про високі енергозберігаючі властивості моторного масла.

SN  введено в дію у жовтні 2010 року. На сьогодні це останні (тому і найжорсткіші) вимоги, які пред'являються до виробників моторних масел для бензинових двигунів. Сертифіковані олії мають на увазі можливість застосування у всіх бензинових двигунах сучасного покоління (виробництвом після 2010 року).


Важливим у появі класу API SN класифікації API можна відзначити запровадження таких вимог


    • Можна застосовувати у двигунах, що використовують біопаливо;
    • Всі олії стандарту енергозберігаючі;
    • Підвищені вимоги щодо забезпечення зносостійкості двигуна;
    • Моторні масла API SN повинні забезпечувати «довге та щасливе життя» системам контролю емісії та «екологічно чистий» вихлоп.



    Дизельні олії

СF — запроваджено 1994 року. Масла для позашляхової техніки, двигунів з роздільним упорскуванням, у тому числі працюючих на паливі з вмістом сірки 0,5% від маси та вище. Замінює олії CD.

СF-2 — запроваджено 1994 року. Покращені характеристики, замість CD-II використовується для двотактних двигунів. Найвища олія для двотактних двигунів.

СF-4 — запроваджено 1990 року. Для швидкохідних чотиритактних дизельних двигунів з турбонаддувом та без нього. Можна застосовувати замість CD та РЄ олій. Вища для чотиритактних двигунів.

СG-4 — запроваджено 1995 року. Для двигунів швидкохідної дизельної техніки, що працює на паливі із вмістом сірки менш ніж 0,5%. Олії CG-4 для двигунів, що виконують вимоги щодо токсичності відпрацьованих газів, введені в США з 1994 року. Замінює масла CD, РЄ та CF-4 категорій. Найвища для моделей з 1995 року.

СH-4 — запроваджено 1998 року. Для швидкохідних чотиритактних двигунів, що задовольняють вимоги щодо токсичності вихлопних газів, запроваджених у США з 1998 року. Олії СН-4 дозволяють використовувати паливо із вмістом сірки аж до 0,5% від маси. Можна використовувати замість CD, РЄ, CF-4 та CG-4 масел.

СI-4 — запроваджено у 2002 році. Для швидкохідних чотиритактних двигунів, що проектуються для задоволення норм по токсичності газів, що відпрацювали, що здійснюються в 2002 році. Олії СI-4 допускають використання палива з вмістом сірки аж до 0,5% від маси, а також застосовуються в двигунах із системою рециркуляції відпрацьованих газів (EGR). Замінює CD, РЄ, CF-4, CG 4 та СН-4 олії. У 2004 році було введено додаткову категорію API CI-4 PLUS. Посилено вимоги до сажоутворення, відкладень, в'язкісних показників.

CJ-4 — введений у 2006 році. Для швидкохідних чотирьохтактних двигунів, що проектуються для задоволення норм щодо токсичності відпрацьованих газів 2007 року на магістральних дорогах. Олії CJ-4 допускають використання палива із вмістом сірки аж до 500 ррт (0,05% від маси). Однак робота з паливом, в якому вміст сірки перевищує 15 ррт (0,0015% від маси), може позначитися на працездатності систем очищення вихлопних газів та/або інтервалах заміни олії. Оливи CJ-4 рекомендовані для двигунів, обладнаних дизельними фільтрами сажі та іншими системами обробки вихлопних газів.



Related Articles
Write a review
Please login or register to review